הגר"ש בעדני על חתימתו למכתב הרב עמאר: "ההערה נמחקה"

"כאשר חתמתי על המכתב (פסק) של הרה"ג הרב עמר שליט"א, הדגשתי באותו מכתב שכבר דנו במועצת החכמים וביקשנו לשליחנו הנאמנים לטפל בעניין לפי החלטת המועצת בלבד"
איתי גדסי 4 Comment on הגר"ש בעדני על חתימתו למכתב הרב עמאר: "ההערה נמחקה"

לפני ימים ספורים, צירף הגר"ש בעדני חתימתו למכתב רבה של ירושלים נגד מתווה הכותל הרפורמי, אך הסתבר כי חלק משמעותי מהערתו הושמט ממנו, דבר שהביא את הגר"ש להוצאת מכתב הבהרה • "ביקשנו לשליחנו הנאמנים לטפל בעניין לפי החלטת המועצת בלבד"

"כאשר חתמתי על המכתב (פסק) של הרה"ג הרב עמר שליט"א, הדגשתי באותו מכתב שכבר דנו במועצת החכמים וביקשנו לשליחנו הנאמנים לטפל בעניין לפי החלטת המועצת בלבד"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני מספר ימים פורסם מכתב ובו פסיקת רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר נגד הרפורמים, במכתב עליו חתמו גם הגר"ש בעדני, הגר"מ מאזוז, הגר"מ צדקה, הגר"צ בוארון, והגר"א בקשי דורון והגרי"ת אביעזרי.

היום, מתברר כי מפרסמי המכתב השמיטו מחתימת הגר"ש בעדני קטע שהקדים לחתימתו. ובו כתב "כבר הצטרפתי בקריאה עם מועצת החכמים והנחינו את נציגנו היקר לעמוד בפרץ. ואני מצטרף גם לפסק כבודו שדברי תורה צריכים חיזוק".

12803194_891865904265617_6685223934715996484_n

בכך נותן הרב בעדני חיזוק לעובדה כי מועצת חכמי התורה היא הגוף הקובע בנושאים הנ"ל, ומחזק את נציגי ש"ס הפועלים בנושא.

לאחר שפורסם המכתב ללא הקטע הרלוונטי, הוציא הגר"ש בעדני אמש (מוצ"ש) מכתב נוסף בו כתב: "כאשר חתמתי על המכתב (פסק) של הרה"ג הרב עמר שליט"א, הדגשתי באותו מכתב שכבר דנו במועצת החכמים וביקשנו לשליחנו הנאמנים לטפל בעניין לפי החלטת המועצת בלבד. ובבא הזמן נחליט בעניין ולצערי ההערה הזו נמחקה. שמעון בעדני".

20160306124420

גם הרב בקשי דורון הוציא אמש מכתב הבהרה לאחר פרסום מכתב הפסק של הגרש"מ עמאר, ובו הבהיר כי סמכות ההחלטה באשר לכותל המערבי נתונה לרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו שליט"א, וכמו כן לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ'.

במכתבו כתב הרב בקשי דורון: "לרבים השואלים אין צורך להרבות במילים על מעשיהם הנוראיים של הרפורמים ואנשיהם, העוקרים את הדת ומזייפים אותה, ויש לעשות הכל כדי למנוע מהם כל דריסת רגל בענייני הדת והקדושה כפי שהבהרתי בפסקי הלכה ובמכתבים, בעבר ובהווה".

"יחד עם זאת הנני להבהיר כי באשר לכותל המערבי הסמכות נתונה לרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א, הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב דוד לאו שליט"א, ולרב הכותל והמקומות הקדושים הגאון הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, אשר אמונים על גדולי ישראל ואף אני סומך ידי עליהם".

20160306124921

"בתפקידיי ברבנות התוודותי למורכבות הרבה שיש כדי לשמור על קדושת שריד בית מקדשינו, והנני סמוך ובטוח עליהם כי ימצאו את הדרך לשמור חומת הקדושה במקום. יהי רצון כי יחיש לגאולינו ונראה בבניית בית מקדשינו ותפארתינו אכי"ר".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    מי שציער את מרן ע"ה ממשיך לצער את ממשיכי דרכו איזה אורו ואיזה של עולם

  2. 3

    בתחילה סבור הייתי כי מאחורי מכתבו של הרב עמאר עומדת אחריות, כזו המחייבת אותו להביע דעה משלו. אך לא כך הם פני הדברים, האחריות האחת והיחידה היא של הרבנות הראשית והעומד בראשה מרן הראש"ל שליט"א. בציבור החרדי ישנם שתי הנהגות, מועצת חכמי התורה לספרדים וגדולי התורה לאשכנזים. הרב הראשי האשכנזי כפוף לדעתם של גדולי התורה, ושכנגדו מרן הראש"ל שליט"א אחיד דעה עם מועצת חכמי התורה. משכך, כל רב באשר הוא אשר קם ומביע דעה משלו בניגוד או ללא הסכמת המועצות, הרי הוא מהווה פגיעה קשה בהנהגה החרדית כולה. חוששני כי מאחורי מכתבו של הרב עמאר לא עומד כבודו של הכותל ובוודאי שלא המאבק ברפורמים. מאחוריו ניצבת מלחמה עקובה, המלחמה האחרונה של מרן רבינו הגדול זיע"א, מלחמת הראשון לציון. כשרב בא ונוטל תפקיד אשר מזמן ניטל ממנו ונישא לאחריות אחר הדבר מראה על שלילת ההכרה מהרב הנוכחי כרב. אולי בכך נבין את צירוף חתימת השניים-הרב בוארון והרב עמאר- תחת מכתב אחד. הצמד הזה מוכר מאוד מאותם ימים…….

  3. 2

    לאדון מיכאל רק שכחת שהרשל״צ הוא רבה הראשי של ירושלים ! ועוד הרב בוארון הוא גדול תורה ענק !אז די למחלוקות … הכותב בדמע

  4. 1

    למשה אתה צודק במאה אחוז, רק שהתענה לא על הרב עמאר שבאמת מתכוין לשם שמים אלא על אלו שסביביו ומפלגת יחד… שכל דבר מנצלים לפליטקה כאילו הם יותר טובים…